آیا سوالی دارید؟ از ما بپرسید.
لطفاً سؤالات زیر را بخوانید و اگر پاسخ خود را پیدا نکردید، سؤال خود را برای ما ارسال کنید.
ما در اسرع وقت به شما پاسخ خواهیم داد.
از ما بپرس...
سؤالی دارید؟
پایانه فروش (به انگلیسی: Point of Sale) در مجموعه سختافزارهای بانکی و سامانههای پرداخت، دستگاهی است که با ارتباط تلفنی یا شبکهای به سیستم بانکی، امکان انتقال خودکار مبلغ خرید از حساب فروشنده را فراهم میکند. دستگاههای پایانه فروش (POS) افزون بر امکان پرداخت، دارای کارکردهایی گوناگون ازجمله: اعلام موجودی، دریافت صورتحساب، امکان انصراف از خرید و گزارش روزانه است که صاحبان آن را از مزیّتهای شعبه کوچک بانکی برخوردار میکند.
سؤالات متداول
سؤالات متداول
دستگاههای کارتخوان ثابت با استفاده از خطوط تلفن، اطلاعات موردنیاز را منتقل مینمایند اما در دستگاههای سیار این وظیفه توسط ارتباط اینترنتی مبتنی بر سیمکارت یا اینترنت بیسیم انجام میپذیرد.
شرایط مختلفی باعث قیمتگذاری هر دستگاه میشود از جمله آکبند یا استوک بودن کارتخوان، لمسی بودن، تعداد رنگ صفحهنمایش، تعداد سیمکارت فعال، پشتیبانی از وایفای، میزان رم، سرعت تراکنش و...
تا دهم بهمن ۱۴۰۰ تقریباً تمامی بانکهای متصل به شاپرک، اجازه اتصال به هر کارتخوانی را به پذیرنده میدادند. پس از بخشنامه بانک مرکزی، شرکتهای ارائهدهنده خدمات پرداختی (PSP) مؤظف شدند که جداگانه با بانکها قرارداد همکاری ثبت نمایند.
در حال حاضر شرکت «پرداخت الکترونیک پاسارگاد» از بانکهای زیر پشتیبانی مینماید و امکان اتصال حسابهای این بانکها به کارتخوانهای مجموعه «امیران پوز» فراهم است:
۱- پست بانک
۲- سینا
۳- تجارت
۴- پارسیان
۵- شهر
۶- توسعه تعاون
۷- قرض الحسنه مهر ایران
۸- مسکن
۹- صادرات
۱۰- سپه (انصار،قوامین،مهر اقتصاد،کوثر و حکمت)
۱۱- رفاه
۱۲- پاسارگاد
۱۳- گردشگری
۱۴- دی
۱۵- اقتصاد نوین
۱۶- مؤسسه مالی اعتباری ملل